torsdag 18. august 2011

Cloffice!

Ordet er ikke funnet opp av meg, men er ganske nytt. Det betyr kontor i et kott. Og nå har jeg fått mitt! Jeg har flyttet inn i en leilighet der entreen hadde en liten lomme mellom to vegger. Den hadde ikke dør, det var vel en alkove. Bortsett fra at man med alkove tenker på noe som har plass til ei seng. Så ikke. Den var 90 cm bred og ca 1,6 m dyp.

Kott, tenkte My. Bod, hurra, bare et forheng og så…. Men det var ganske bra med boder i leiligheten, og da skyvedørsgarderoben på soverommet var på plass og vinterveden fortsatt et fenomen man ikke orket å tenke på enda, hadde drømmen om et cloffice modnet betraktelig og My var klar.

…?

Neida, neida, jeg har skyvedørsgarderobe i entreen også, så både klær og støvsuger hadde et hjem allerede.

Jeg hadde ingen planer om å sitte der inni kottet og betale regninger, blogge eller Skrive På Boken. Men et sted må jo alt være. Alle permer og papirer, de stadig mer fulle innkurvene med sitt skremmende og noe uoversiktlige innhold…, skriveren og oppslagstavle med pennekopp, kalender, klokke og et sted å legge mobilen og henge veska.

En snill og hjelpsom nabo har latt seg overtale(?) til å hjelpe meg å sette opp hyller på bakveggen. Diverse små kommoder fra mitt forrige hjem, slett ikke anskaffet for å fungere sammen, holder oversikten over det meste. Kanskje har det vært cloffice der før, for det var en firedobbel stikkontakt der. Greit til lampe, skriver og ting som skal lades.

Opprinnelig skulle et skatoll stått innerst. Det var 2-.3 cm smalere enn bakveggen. Men da vi bar det inn, ble jeg konfrontert med fenomenet Sokkel Som Buer Utover. Drittsokkel! Det ser ut til at noen vil være snille å kjøre skatollet tilbake til Syltegeek. Nå står det i entreen der det etter hvert skal settes opp et figuravslørende entrespeil. Den tid den sorg.

Nå har jeg sortert viskelær en ukes tid (begrepet viskelær inkluderer i denne sammen-hengen binders, tegnestifter, penner, kort sagt kontorrekvisita.) En småskuff til ting som brukes ofte, en til ting som brukes sjelden og en med påfyll, der de andre sju viskelærene og lignende gjenstander kan ligge, det må bli bra.

Det er til og med veggplass til Mikael Wieheplakaten jeg rasket med meg på vei fra hans konsert på Hellviktangen sommeren 2005. Ingenting slår vel en selvplukket plakat med spor etter stifter og regn. Det regnet veldig på den konsert… Nei, det får det evt blogges om en annen gang.

Jeg får føye til at jeg har små-kontorer litt her og der. En boks på kjøkkenet og et pennal i veska og det blir nok en liten kurv når jeg vet hvor jeg sitter mest med PC-en i stua. Men med en base, har en et sted der alt er og hvor en kan sortere ting når disse andre enhetene renner over.

Så nå må jeg snart ha en annen unnskyldning om jeg mister oversikten over papirene mine.

1 kommentar:

Sara Elisabeth Moss sa...

Det er så deilig å bruke tid på å sortere små ting i skuffer! Ingenting er mer tilfredsstillende og blodtrykksenkende enn å småpusle. Og så fint som det blir etter hvert!